Wednesday, December 2, 2009

nextmonthdahform5

Bismillah walhamdulillah.

ok, tak kira. aku still nak mencoret rasa. walaupon dalam taubah mode sekarang (haha takde kaitan).

ehem,

aku melihat seseorang itu, dahulunya dia pernah mengajak manusia meninggalkan suatu perbuatan. tapi, hari ini, dia diuji. diuji dengan apa yang pernah dia canang canangkan. diuji dengan apa yang pernah dia dakwahkan.

iskk~ aku jadi takut. aku sendiri pasti akan diuji dengan apa yang aku pernah katakan T_T . moga Allah menguatkan aku, untuk menjauhi kabura maqtan 'indaAllah...ok serious takut. maka, to all readers (haha bajet ada), sila doakan aku kuat. untuk berbuat. tapi takyah lah bitau aku yang korang ada doakan aku, nak kasi maqbul sikit, ahaks~

ok ni cerita lain takde kaitan dengan manusia di atas.

wans epong e taim,

x : s, gi la mengisi sikit2 budak2 kat luar tu. daripada dorang dok terbongkang baca novel main kad and so on so forth.

s : erm, okes okes ( menerima pengarahan dengan blur). nak cakap apa btw?

x : cakap je la apa apa. sebab sekarang kan dah lepas exam. jangan terlalu banyak buat benda lagha ke. apa apa lah.

s : oh okes. ( bergerak ke arah budak budak yang dimaksudkan dan goreng goreng sikit lah)

de nex dey,

s berada di dorm pada satu pagi hujung minggu yang agak membunuh akalnya since asrama cam lengang gilos sebab form 1 form 2 form 5 takde. form 3 secubit dan form 4 harapan la sikit.
s nak outing, sementara menunggu kawan dorm seberang ajak untuk tukar baju batik, dia berbaring kat sebelah adik dorm dia yang tak bangun bangun haha.

s ternampak seketul komik sebelah adik dorm dia, and wonder, komik apa nih. jeng jeng jengggg...

sambil baring baring, s pong bukak, dan baca intro, baca first page. oh, komik jepon. ala2 jepon gitu. tak sempat habis pun first page tu, suddenly.........

n : salamualaikum. weh s baca komik !!!!!!! (takjub gila muka) tau tak adik dorm aku kata apa?

s : er weh weh aku tak baca lah, baru terbukak first page! hoho, apa dia kata?

n : masa tu aku tengah baca komik, then dia kata, " semalam kak s kata, tak elok baca novel cintan cintun yang bulih melemahkan iman and komik2 yang lagha2". and hari ni kau tengah baca ( sambil buat muka wek wek haha)

s : ouch, tapi aku tak baca pon, baru bukak weh seriousssss.~

n : hahah lepak ar, aku baca gak......

s : tapi aku tak ler... huhuhuhuhuh

lepas lepas tu, s terduduk muhasabah. astaghfirullah,,,walhamdulillah. baru je nak bukak komik tu Allah dah hantar pemberi peringatan. huhuh. terima kasih ya Allah..kerana masih mengingatkan aku, bisik s syahdu.

nota buat daie : apabila kita diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu tandanya Allah ingin mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita katakan. bersyukurlah, kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia..

astaghfirullah wastaghfirullah li walakum.

waAllahua'lam.

p/s : friends, doakan aku. next month dah form 5. result dah sampai rumah~ (^o^)/

No comments: