Thursday, December 10, 2009

ayam

Bismillah.

every man dies, but not every man really lives.

maka, aku yang masih hidup, sila 'really live', manfaatkan sisa hidup yang tinggal. (huh tapi dok depan laptop jugak. astaghfirullah~)

takde kaitan dengan tajuk. cuma tadi makan ayam.

hari ni hari jadi ayah aku, yang ke 58. babah dah tua dah, bah. moga Allah terus memberikan hidayah dan taufiq buat babah. my babah is the best babah ever! :)

tadi pergi giant, masa tengah jalan dalam keadaan perut nyanyi lagu badar (tetiba je badar weh) lambang lapar bangat. jalan punya jalan, nampak satu muka yang seakan familiar. pika shoid kah? naa. bukan dia kat penang. macam najlaa? naa. tak mungkin.

berpuluh minit kemudian, pika shoid mensms dengan saspen, tanya aku kat mana, pakai baju apa. haha, masa ni aku senyum punya lebaq sampai abang aku usha kehairanan.

sah!!! tadi tu memang pika shoid.

mula lah pika buat drama, kata, patutlah aku mimpi korang semalam, petanda nak terserempak dengan kau hari ni! huhu. dan dia kata aku dah berubah. makin c.a.n.t.e.k eh weh? kui3. ;p

kau dah tak sechubby dulu lah. kuat sangat main gitar kot sampai leh kurus ;p (apa kaitan main gitar dengan lemakkk)

cukup kisah pika shoid. moga Allah kenalkan dan kekalkan kita pada jalan tarbiyah dan dakwah :) . sehingga ke nafas terakhirrr

.....

jalan punya jalan lagi, nampak sorang minah ni. dia pandang aku dua kali. aku buat macho je la. mengenangkan memang power spek dah naik, malas nak mengecikkan mata untuk fokus siapa tu.

tetiba dengan semangatnya mak aku gi sapa minah tu dan ayahnya. huhu.

sah!!!!again. aqeela!

jiran lama aku. dulu masa kecik dia salu ronggeng rumah aku. rumah dia pon aku dah biasa golek golek. dulu, selalu bentang kain khemah kat porch rumah dia, then bawak tin biskut dan payung, main camping2. agaga.

and selalu lepak kat library sama sama, sampailah aqeela ni pindah. huhu. :( rumah dia ni selang sebijik je dari rumah aku :) sebelum ni. its been ages wehh~

sorry tak notice awak qila. bak kata adik, dah berubah! adik berbicara sedikit jahat , " budak sri aman tu. pakai tudung dahhh.."

hidayah Allah tak mengenal kat mana kau duduk la dik. somehow bi'ah tu memang mempengaruhi juga lah. respek sama lu!

lepas exchange phone number, terus sms. huhu. she said, adik saffana semuaaa dah besar. shows how long dah! :)

ok itu saja. khairina masih belum dijumpai :)

waAllahua'lam.

p/s:baru dpt sms ika shoid. katanya, terubat rindu dapat nampak aku walau sekilas. heh :)

No comments: