Monday, December 7, 2009

masa kecik

Bismillah.

semalam kan, aku ditipu hidup hidup bolat bolat oleh kawan aku yang aku thiqahhhhh gilak.
dia kata kan, dia dah bertunang, siap berwebcam lagi tunjuk cincin tunang. semangat gilos citer itu ini. last last kan. dia kata, dia tipu je. wehhhhhhhhhhh. dan aku sebenarnya tak ter-affected pong dengan tipu daya dia since kehidupan ni memang permainan dan senda gurau je weh cewah.
somehow aku saja nak kasi dia muhasabah jap aku buat konon merajuk. ngada ngada kan. takpe, ngada ngada dengan kawan perempuan :)

setinggi tinggi kesyukuran diekspreskan kepada Allah, tahun ni aku terjumpa ramai kawan lama aku. contohnya , ika shoid. haha. fatin fadzil? huhu. consider friend la kita ek? ;p dan siapa siapa entah lagi, credits to fesbuk. walaopon aku tak nafikan fesbuk tu penuh dengan game game buduh. hoho. apa pun, tertarik dengan komen seorang ukht ni terhadap fesbuk, Islam akan terus berkembang tanpa fesbuk. tapi islam akan makin dihina kalau tidak menguasai fesbuk. kesimpulannya, lu pikirlah sendiri ( ok ini tidak bagus seharusnya kau explain) tapi aku nak back to topic.

maka, secara terbukanya di sini aku sedang mencari my loooooong lost friend bernama khairina. dia ni budak samttaj tapi tatau lah kalau dah pindah sambest kan. huhu.

aku memang hilang jejak habis la dengan minah sorang ni. isk isk. cam, semua orang takde contact dia. dari diba sehinggalah athirah apatahlagi shazreen haha. untuk dijadikan kenangan sebelum aku jadi pelupa, suka untuk beta menceritakan camne beta kenal sama dia.

masa aku darjah 1 & 2, aku sekolah agama belakang rumah je. sebelah padang sebelah balai polis atas bukit. warga TTDI sejati tahu la kot katne. masa aku naik darjah 3 mak aku pindahkan kat sekolah agama lain, under JAIS lah. kat selangor. aku dok kl. sanggup oh hantar jauh jauh. jazakillah ma~sebab? sebab mak aku berharap gilos nak hantar aku masok sambest sekolah top tu.

isk isk, tengok tengok Allah takdirkan aku dapat jaid jiddan yang sipi sipi ke mumtaz masa darjah 6 nye psra, that was 89.4 . memang sambest tolak aku awal awal lah since sekolah tu kalau perempuan dia ambik kitar2 95 and above je. walaopon upsr 5a. heh

maka, tercampaklah aku kat? smkakl. huahuahua. alhamdulillah, innalhamdulillah. :)

masa darjah 3, aku tak sekelas dengan khairina ni. tengok dari jaoh je. sebab dia ni saingan hebat aku. boleh kata top student lah jugak. mumtaz selalu. paling busuk jaid jiddan. maka masa kecik memang persaingan kitorang agak sihat. walaopon masa tu tak mengerti langsung belajar kerana Allah. tahu, nak kejar mumtaz, yes.

naik darjah 4, sekelas dengan khai ni. kitorang panggil dia khai sebab masa tu tengah hot akademi fantasi tau tak khai yang ada kucing tu? haa. so my friend ni cam perasan lah. hoho. piqa, kau ingat kan?
khai ni pengawas, kain cekelat, same je dengan ika shoid. aku je kain hijau. huhu sensitip ;p . macam macam lah kenangan aku dengan dua minah kain cekelat ni since dorang dok belakang aku je masa tu. ingat lagi ustaz abdul rahman, kalau tanya soalan pastu kitorang dapat jawab, mesti dia cakap, "MUMTAZ!" hoho. and yeah, aku ingat lagi ustaz suka buat spot check gigi and kuku. hee~

naik darjah 5, aku rasa aku terpisah dari dia. darjah 6 eii lagi la. huhu. tapi kenangan paling tak leh bla masa darjah 6 was, aku gaduh besar dengan diba, sarah gaduh besar dengan mun. and pergaduhan kitorang ni dapat dihidu oleh ustazah. sebab encik nadzir yang telah pecah di mulut suka suki komplen. cettt. boleh lak ustazah damaikan kita kan, diba? :) (ok kak diba jgn perasan ;p)

kehabisannya, aku rindu syadid la sama itu khairina. so, siapa ada kenal khairina samttaj shah alam tu, sila roger aku. nak hang out dengan beliau di ou ni. haha. fatin dah memekak mekak bila nak kuar bila nak kuar. (bunyi cam tak berfikrah gilos si pemilik blog ni kan ronggeng je keje)

itu saja. waAllahua'lam.

p/s : last jumpa khairina masa darjah 6 ambik anugerah psra kat bilik mesyuarat yang disponsor oleh bapak sh. zahirah idid. aku ingat lagi weh~

No comments: