Saturday, February 27, 2010

dulang sudah pupus

bismillah walhamdulillah.

post ini post mengejut sebab saya terkejut bila ramai memaklumkan mereka terkejut apabila saya kata sekolah tak akan sediakan talam untuk khamis ni. haihs~

begini ceritanya,
kita kan nak iftor serentak khamis ni. semua orang pun nak guna talam, yes? tahun lepas bolehlah sekolah provide sebab kita ada turn iftor ikut dorm. to be fair, untuk khamis ni talam adalah sendirian berhad punya. kalau nuqaba' takde talam, sila maklumkan adik usrah untuk bawakkan. effort sikit la ek, thanks babe.


haih. i cant stop worrying about the talam thingy, ok rai? ;p

* oh i think my nenek got talam laa but how to get it? going back to hostel tomorrow maa*

may Allah yusahhil umurona.. ameen.

****************************************************************
kisah 2 : ibrah daripada lipas.

pada satu malam yang hening, gua, aimi wa nailah ada sikit meeting sama ustaz hamdi, dan beberapa putera *sape entah mereka di sebalik tirai, hanya nampak ustaz je* tengah discuss pasal kursus pengucapan awam gitu.

tengah tengah agak serious jugakla berdiskusi, suddenly aimi kata camni ;
weh, ada benda bergerak belakang tu

tatkala aku menoleh, memang tak nampak pape. toleh depan balik....
WARRGGGHHHHHHHH~~~~~

ok, satu lipas kaler cekelat, sangatlah gemok, kelihatan berupaya untuk terbang. lalu depan aku dan nailah. macam tu je. macam tu je weh, takde nak kasi notification dulu ke apa camtu je dia redah.

kami bertiga terus terlupa untuk mencover keputerian kami, berlari dan agak menjerit yang bercover. huh~~~ u imagine my friend, depan ustaz kami terbuat camtu. eeei.

dalam beberapa minit, aku dan nailah agak enggan untuk pulang ke tapak mesyuarat. yakin, si cekelat itu masih di situ. lepas aimi confirmkan dengan ustaz tentang lipas tu, lepas ustaz kata si cekelat tu dah pergi kat tempat putera, barulah kami kembali. itu pun sangat was was. seramm~

but then ustaz kata lebih kurang camni ; lipas tu takleh buat pape kat kamu... kalau orang yahudi nak kalahkan orang islam, letak lipas je.. letak tikus ke..nanti semua dah lari.. takyah lawan lawan.. *lebih kurg*

so time tu aku agak termuhasabah 2 saat dan termotivasi untuk berani dengan lipas! tak kira reti terbang atau tidak. yeay!

namun, still i memang tak buleh nak click dengan cik lipas loh. sorry, we're not meant to be together. tapi saya 'raikan' je kehadiran dia di muka bumi ini. pasti ada sebab kenapa Allah ciptakan cik lipas. kalau takde cik lipas, mungkin ekosistem agak akan terganggu? rantai makanan dan sebagainya.. namun cik lipas, if u happen to read this, sila jangan berbangga. saya berkata bergini tak bermakna saya memanggil anda ke dorm saya. shuh shuh..

waAllahua'lam.

3 comments:

Anonymous said...

saffana,,,
ayat kmo yg last..
"namun cik lipas, if u happen to read this, sila jangan berbangga."
LOL!! can't stop laughing...

akk dlu pon takut lipas..skang nih,,dh berani ckit..kmo cbe pegang dye tyme dh mati..pgg sesungut dye yg pnjg tuh..insyaAllah,,pas2 dh oke dgn dye ckit..xdela takut sgt...

berdasarkan pengalaman idOp~

fauziah hanum said...

kelakar la dek..
apa yang ustaz tu cakap betul..
cuba lawan yerk lain kali..
geli tu mmg..
tp masih ada yg lagi besar tuk ditakuti...
so ...
fight to the coakcroches..hehe

p/s:dah lama x mkn dlm talam..miss it lol

superserikandi said...

to kak seha ; hehe, i'll try my very best utk tak takut lipass... walopon agak impossible di situ :p

to kak fauziah ; fight the cockroaches,,with ridsect!! effective sgt huhu ;)