Saturday, December 20, 2008

perhatian.......ISLAM !!!

Bismillah walhamdulillah..

aku pun tak tahu kenapa semenjak dua menjak ni memang aku malas syadid nak membiarkan jari jemari aku ni untuk menari sehati berdansa atas keyboard huduh ni. ahah. tak baik tau malas malas. itu bukan superstar ya. ok, aku rajin.

fatin shark 'pakse' aku update. cewah ! la taghdob na...gurau ja... huhu =)

kalau korang(yg berkenaan) usha tajuk post yang ni, ada tak yang tetiba cam terimbau memori kenangan lalu? ew ayat takbulihbla. ya, tuuu diaaa. siapa masih ingat program jilul quran 2007 ?! yang pernah melaluinya tak lain tak bukan batch form 1 and 2 2007. hee~

camni kronologi dia. pada satu pagi yang hening gak la kot, ustaz aziz buat announcement, masa tu perhimpunan, beliau kata abang abang dan kakak kakak dari darul quran akan datang untuk buat program. zaman tu zaman jahiliyyah zaman meronggeng u know(takdelah nak kata sekarang ni aku baik. ahah.)aku takdelah suka sangat.sebenarnya tak suka langsung tatkala terdengar indah rupa dari khabar itu. hoh~ tapi aku memang happy syadid sebab aku ingatkan itu satu petanda bahawasanya MESEG kot tak jadi ! (program menjana sahsiah gemilang. perghhh~ ! )


aku pun happy seyh happy sesangat. bukan sebab program tu tapi sebab meseg takde. ahah. bukan apa akhir tahun tu macam takde mood sangat so malas nak berprogram. jangan salah sangka lak. aahhaha.

hari yang tak berapa kuasa aku nak tunggu tu pun datang biiznillah. menda alah ni 3 hari. start hari jumaat. lepas habis orang solat jumaat tengah hari tu makanya kami semua pun kununnya kena tunggu dah kat depan dewan. seingat aku masa tu lak tak sejuk yolah tengahari kan and aku nak basuh baju so aku memang cam urghh malasnya tak sukanya waaaaah! okey aku over aku tahu.

tapi kan, tatkala diorang turun ja dari bas kan (ouh dierang naik bas smakl sebab bas kiterg cantik :p takdelah..) aku cam, aku time tu aku cam, cam, faham x? aku cam subhanallah. cewah zaman tu takde lah aku waro' sangat bertasbih ni. aku cam waaa..woo....wuu...wiii... aku tatau nape tapi aku semacam teruja u know. sebab pakaian diorang kot. tudung labuh memang extra labuh plus jubah2 yang sedondong gitu. ouh tu zaman aku tak suka kat emm benda2 cam tudung labuh jubah kopiah serban ni. eventhough dah 2 tahun kat sekolah agama. bukan salah sekolah, tapi salah diri. but tu dulu. sejarah tak bulih menghukum. geografi weyh?aku tatau nape tapi aku teruja. boleh?

memang la aku bulih ja jumpa manusia2 pakaian camtu kat sekolah ni tapi entah. tatau. faham x?

semacam aura kot. heh~ aku suka sangat2. time tu hati aku dah terbukak sikit nak gi program tu sebab nak tengok busana diorg dengan lebih dekat. ahahah motif tah pape.

makanya, bermulalah, satu program, program yang aku rasa pertama sekali, betul2 menyentuh jiwa basket ku...

to be continued....

3 comments:

~[Wardah al-Farafishah]~ said...

hisy acik ni...
klau x rosakkan bhs melayu, x bleh ke? ;)

cLoVer4miza said...

wah macam lebih kurang je pengalaman kita :)

fauziah hanum said...

fanatiknya dia..huhuhu(^_^)v
cam ner da keinginan nak berblog nie???
all the best