Friday, July 12, 2013

bulan bertuah

bismillah

*ramadhan tibaa ramadhan tibaa.. marhaban ya ramadhan*
begitulah hp rumetku, cik tips berbunyi2 dalam seminggu dua ni
alhamdulillah, harini dah 3 ramadhan, so far so good, moga Allah terus2an sallimkan aku utk ramadhan ini, dan sallim-kan ramadhan ini untukku ;D

ada satu hadith yang berbunyi , barangsiapa yang gembira dengan kehadiran ramadhan, Allah akan haramkan ke atas tubuhnya api neraka.

subhanallah. masa dengar ustaz emran cakap pasal hadith ni termenung panjang aku dibuatnya. ok takdelah panjang sangat tapi takjub la. hanya dengan gumbira dengan ramadhan, dah boleh masuk sorgaaaa. macam tu jee kee?

rupa2nya, betul la tu. perasaan ni bukan something yang boleh dipaksa2 ork. bukan perasaan cinta je yang tak boleh dipaksa okeh, perasaan lelain macam benci gembira sedih bla3 pon bukan lah something yang bole hdibuat2. sebab perasaan kan. rasa. ianya datang dari hati.

macam tu gak dengan rasa gumbira dengan kedatangan ramadhan. kegumbiraan tu, hadir dari iman yang mendalam kan.... bukan semua orang pon rasa gembira. orang munafiq malah menyampah dengan ramadhan sebab takleh makan minum semua tu. kalau boleh nak lepas syaaban nak syawal terus gamaknya.

moga kita adalah orang2 yang gumbira,bahagia dengan kedatangan bulan al-quran ini... dan memaknakannya .. inshaAllah :D

No comments: