Wednesday, November 7, 2012

atas jalan

baru2 ni aku telah berjaya drive kereta ( ehem manual ) ke lebuh raya. LEBUH RAYA BEB. HIGHWAY TU.

alhamdulillah, bukanlah sebab aku cekap sangat pun nak multi task ; tukar gear jaga clutch tengok side mirror dengan rear view mirror. tapi macam faom ler jugak, rasa macam Allah sangat jaga time tengah drive tu. hihih

semuanya bermula bila aku tertinggal barang kat cfs. so macam kalau nak suruh ayah hantar memang boleh tapi kena terima sebakul bebelan dulu (sebab ni kes terlupa padahal ayah dah 2,3 kali tanya ada tak barang tinggal)

maka, dalam cuak2 tu aku beranikan diri jugak. sebab rupanya bila ada lesen, bukanlah bermakna kita sudah tidak tempang ye. bak kata dr hizul : ikhwah akhawat tolongggg lah belajar bawak kereta. muslimah arqam tu, lori balak pun dia bawak!

tambahnya lagi, takde lesen pun takpelah. janji pandai bawak kereta. lesen tu nak tunjuk bila kena tahan polis je (pastu audience semua gelak.oh ni aku dengar mp3 talk beliau) so jangan sedih ustazah nora, benar, tak semua orang ada rezeki masa dan kewangan untuk ambil lesen. nanti ada kelapangan nanti kita ajar awak drive ye, in sha Allah, hik3

so pada masa dengar mp3 tu, aku rasa sangat tertampar tampar sebab dah ada lesen tapi tak berani bawak! apakah! tolonglahhh overcome ketakutan kau yang tak munasabah tu, kata saffana kepada dirinya.

sebab actually, aku jadi takut2 ni semenjak 1 ramadhan yang lalu, aku hampir terlanggar satu kereta ni, dah memang kalut habis dengan main pijak je clutch ke brake ke, so memang tak sempat nak angkat tangan kat orang tu sebagai gesture mintak maaf. muka aku pun dah pucat kot rasanya time tu. hohh

tapi, sob sob, boleh pulak kereta tu kejar aku sampai kat mobil, then park sebelah kereta aku, then turunkan tingkap, then maki3 hamun. i was like.....dumbfounded. tapi, alhamdulillah time tu setan kena ikat, aku cuma kata sorry7 sambil berbisik dalam hati, inni so'im. fwah.

sekian.

No comments: