Thursday, September 16, 2010

terima kasih malaysia

achtung! : entry ni macam tah pape je. kecuali untuk orang cam aku. ada sentimental value nya haha

bismillah walhamdulillah.
thumma alhamdulillah.

terima kasih pm, sebab kasi satu malaysia cuti sempena birthday aku. haha. bersyukurlah seorang saffana lahir pada tarikh 16 september, tak pasal2 satu malaysia kasi cuti free. ALHAMDULILLAH

cukup sesi perasan.

segala puji dan puja buat Allah, masih sudi kasi peluang dan ruang untuk aku hidup. pulak tu, hidup dalam keadaan beriman kepadanya. alhamdulillah.

andai kata deadline aku masa umur 20, tinggal lagi 3 tahun je untuk prepare amal segala.
tapi, tu kalau sampai umur 20. kalau tak? who can guarantee you a tomorrow, anyway? SOBS3 :'(

maka, yang tersinggah/tersesat ke blog/ entry ni, yang aku pasti adalah orang2 yang sama, tak wardah, fasyak. tak fasyak raihana jap tu pon kalau dia sudi. tak raihana wardah balik. ha, kadang kadang teha ada jugak la ;p

ok sambung ayat tadi tak habis, andai tersinggah di entry ini, doakan saya yang lahir sama tarikh ngan sa-malaysia ini, agar terus istiqomah dan istimrar(aicehh dah guna ayat akhwat dah tu) atas jalan yang Allah redha, sampailah ke nafas terakhir. moga aku dan kamu mati dalam iman. AMEEN~

baik, habis sesi besday besday.

selain nak mengucapkan terima kasih kepada semua atas doa2 dan ucapan2 di fesbuk dan sms, harini aku rasa cam, omg, i'm already 17. what?! i'm SEVENTEEN?! oh my.

bila farishah, natalya, arina, fatin fadzil, and some kawan2 lama wish birthday kat fesbuk, and ayat dorang selalu end camni "lama kita tak jumpa" , aku rasa cam terlampau masih segar je zaman aku darjah 6 form 1 dulu. and now dah form 5. masa itu terbang ka? laju sangat ok.

i used to be very close to farishah. selalu sangat lepak dengan dia. sleepover party segala. first time gi theme park kat times square tu dengan dia la ni. haih, nak tergelak pun ada bila ingat balik. how i cabut-ed my tudung once sampai rumah dia then pergi bersuka ria kat times square free-haired and then bila nak balik rumah singgah rumah dia pakai tudung balik, then balik rumah cam takde pape jadi. kui3.

macamana pun, alhamdulillah. Allah selamatkan aku daripada terus jadi malaun camtu. dihantarNya ke smkakl. thumma alhamdulillah.

dengan natalya pon rapat gile. weekend je, driver dia datang amek aku kat rumah. sanggup tu, sebab nak bersuka ria kat rumah dia la. swimming nya..jalan2 kat the curve la apa la.. pun, cabut-ed tudung. keh3. then balik rumah sarung balik buat cam takde pape.

macamana pun, alhamdulillah. Allah selamatkan aku daripada terus jadi mangkuk camtu. dipenjarakan aku di smkakl. alhamdulillah.

arina pon. haih. kita ni sa-geng la weih. baru teringat, haha. lepak rumah dia jugak. dengan abang kembar dia hakim, dengan cousin dia, izi. makan 2 mangkuk besar baskin robbin sampai habis. huu~

fatin fadzil lak, HAHA, gila sejarah hitam dengan budak nih. ni aku memang takkan buka citer dah.

somehow, aku harap, aku doa, moga moga Allah selamatkan korang semua jugak. sob2. dulu enjoy sama sama, takkan sekarang nak betul sorang sorang kan. but i cant do much. jumpa korang pon 5 tahun tak sekali sekarang ni, haih.

at times aku akui, bila tengok balik picts korang suka ria, heh, rasa cam, bestnya kalau tak masuk asrama, satu sekolah dengan korang, boleh chill camni.

but then, astaghfirullah, aku rasa mangkuk sangat sebab aku terdetik macam tu.

moga Allah istiqomahkan kitaa semuaa atas jalan yang dia redhai.perkenalkan, sepupu i punya anak. rania~
doakan si kecil comel jepun ini menjadi mujahidah agama ini besar kelak, ameen.

subhanAllah, dia ni sangat345 comel and taknak dengan orang. tu yang payah. tapi selepas setengah hari pujuk dia, wah, dia nak i dukung, u! then all the makcik mula la puji i, ek eh dia nak dengan awak la, dengan mak long dia taknak.

heh, i take that as compliment.

SALAM 1 AQIDAH.

waAllahua'alam.

1 comment:

Zahra Ameerah said...

ok. I like that sentence:

"SALAM 1 AQIDAH"

rather than "SALAM 1 MALAYSIA"

Alhamdulillah
keep it up sis!

;))