Thursday, March 18, 2010

the neglected sunnah

bismillah walhamdulillah.

selamat hari khamis semuaa.
bagi memenuhi permintaan ramai (haha perasan tak) , terpaksa rela lah saya postkan perihal iftor jamaie hari khamis lalu , yang dah sangat lalu tu.

ceh, mentang kentang lah internet sudah sihat. haha, boleh boleh, sila manfaatkan waktu sihat internet sebelum sakitnya.

so now, let the pictures do the talking~
tengok tu. semua pun nak pakai jubah. dah macam kat dq dah hoho ;p
cuba teka di mana tempat kejadian nih?
itulah, di kantin. semua pun nak beli air untuk iftor nanti, huhu. sesak gile i tell u i pun tak jadi beli air oh~
berdebar debar menanti laungan azan~ (asal kena berdebar weh?)aimtengok tu. usrah siapa tu?! haha
aimi tu memang excited bab makan.suka la tu cik rown~sila basuh dan jemur talam ulam anda~

maap la ye, kpd wajah wajah yang sepatutnya ada tersesat dalam camera aku tapi i tak post kat sini, picts ini agak melalui penapisan yang ketat untuk disiarkan. huhu.

so sesapa yang nak boleh mintak personal kat i via ym la yep.


*****************************************************************

sorang sahabat cerita, camne ustaz cakap kat kelas diorang.

sebenarnya, makan dalam talam/berkongsi ( sebenarnya berkongsi bekas dengan orang) sunnah dia 'sikit' je tu. ada sunnah lagi besar daripada tu, yang kita agak pandang sebelah mata kot.
*aku dah cuakk, ustaz nak cakap pe nih*

that is....

tahan mengantuk / tahan daripada tidur dalam kelas.

*gurlp*

sebab apa? sebab menuntut ilmu tu wajib kan?
sebuk sebuk wat kempen ihya' sunnah somehow lupa fokus kat sunnah yang lebih aula.

**************************************************************

walaupun tak dengar direct daripada ustaz, dengar cerita daripada kawan (second point of view) pun agak menyentak mengetuk hati jiwa iman etc..
no wonder la ada yang buleh nangis, aku yang dengar tak direct pun bergenang,,,

astaghfirullah. . .

faham tak apa yang aku rasa weh.

betul la aku nak berubah nih. taknak tertidur dah. tapi cikgu hamiliya kata kalau buat head banging (sengguk2 la tu) buleh dimaapkan sebab kira nampak la mujahadah kita dari terus tersembam ke meja, kan kan. haha.

cis, saja je nak keringanan aku neh.

aku pun dah insaf sikit lepas spm result keluar harituh.

nanti lah aku cerita pasal result spm pulak okeh.

stay tuned.

waAllahua'lam.

3 comments:

Anonymous said...

saff,,result spm?? mengapa?/ trOk sgt ke kami??

Aimi Syahirah said...

heyyy.
that's me.
haha :)) makan la best :P

superserikandi said...

to kak fasihah ; xla..sebab power lah! sila baca next post ;)

to aimi ; lu memang. hahaha. nak daim!!