Tuesday, September 15, 2009

.mati.

Bismillah walhamdulillah.

di rumah, i am. balik 'beraya' awal pulok. huh. hal ini adalah kerana telinga aku sakit. detailnya, aku seleselema pastu camne tah mengakibatkan infection kat eardrum.

iskk. malam tadi memang sepanjang malam takleh tidur takleh watpe. sakit teramat cam nak mati. tepat je masuk ulang tahun hidop aku ke 16, terus sakit (fyi, sakit telinga ni strike masa 12 lebih gitu). tskk tskk~ terima kasih ya Allah. rasa ter-tazkiyah nafs sikit. huhu. kaffarah dosa mode.

nak cerita betapa sakitnya telinga ni, sampai air mata mengalir non stop sesuki dia je. pah kata, tak cool. cettt~ wardah lak kata, aku tahu sakit gila sebab nampak air mata kau. thumma alhamdulillah. air mata melembutkan hati, seriously~

the best part, pagi ni aku terus mintak balik and terus dapat. tak bestnya, pagi ni bio physics chmistry straight sebelum rehat! (ecece..ni nak kata student mithali la ni =p ) patutnya harini aku merempit dengan rakan muda tu. siap dah pakai baju sokan. tapi mak aku sampai pukul 9 tadi, maka terlepaslah peluang. (mungkin nampak cam jakun gila nak naik motor je kot tapi biarlah. aku kadang2 memang jakun dan kejakunan aku tu tak buat sesape lapar~) ada hikmahnya, aku yakin. kot2 aku jatuh ke kalau naik motor tak ke maliu depan budak sekolah luar~takut nanti affect view dorang kat islam tu sendiri. contoh ; budak sekolah agama ni pakai tudung besor2 tu yang jatuh motor (harap bukan suu' zhon..~ ) or, aku yang piker jauh sangat? however, nasehat kakak dq tu, muslimah ni memang kena berpandangan jauh. haha

but the best-est part, cikgu2 tak sempat bagi ole2 raya kat aku. heee~ tapi kalau mau berjaya, usahalah sendiri walaupun takde ole2 kan. final exam pun dah around the corner gila.

afwan kathir kat pihak tertentu, bahawa aku tidak menyempat nak buat part aku untuk majlis kenang kenang form 3 & 5. ala, jealousnya tak dapat join. mesti cam sweet, aku tahu (Sebab f4 yg handle haha ok gurau je.) to 4 othman, menggemoklah korang ye makan kat nursya. er, jadi ke anyway? hari ni jual air elok elok ok. jangan lupa akad aku jual kau beli.

dan, aku selangkah mendekati kematian.


cukuplah mati sebagai peringatan.

orang bijaksana orang paling banyak ingat mati and of course beramal bersedia untuk menghadapinya.

betapa ramadhan itu dah nak habis. tskk tskk~

waAllahua'lam.

No comments: