Monday, June 3, 2013

impak maksima

bismillah

mengimbau kembali masa awal2 mengenal tarbiyah, 'fikrah'ku banyak dibina melalui pembacaan blog2 akhawat serata dunia.
zaman tu memang zaman blogging, fb dan twitter baru nak panas enjin. dan seriusli, blog2 akhawat serata dunia tu memang memberi banyak impaklah kepada diri aku..
walaupun takdelah seilmiah buku2 kan. but still, memberi impak..

moga pahalanya buat kalian, akhawat yang tidakku kenali (tapi ada a few dah jumpa di alam realiti hehe) sebab menyumbang terhadap pembinaan diri ini di awal2 dulu. oh ye pembinaan diri terus berlangsung hingga bila pun.

dan sekarang bila aku intai2 kembali, rata2nya dah jarang update, sepertimana aku hue hue. mungkin sekarang pon bukannya zaman orang baca blog berjela2 dah, sekarang zaman baca sikit2 je kat fb dan twitter. dan juga video2. adakah masyarakat makin malas membaca? waAllahua'alam

yang pasti, aku ingin kembali mengupdate blog tak best langsung ini sepertimana dulu. mungkin takde sape pun yang akan jengah, or tak ada sesiapa akan terbina fikrahnya dengan baca blog ini hukhuk, tapi bila kita baca balik post2 yang lepas, kadangkala ianya memberikan kekuatan. (tahu memang post2 lepas banyak merepek lagi2 time zaman sekolah tulisan warna warni siap, rajinnya la aku)

kekuatan macam mana tu?
haa. kekuatan yang macam ni. kadang2 dengan meningkatnya umur dan usia kita dalam tarbiyah ni, banyak benda yang bertambah, tapi tak lupa juga ada kebaikan2 yang mula hilang dari kita..
so bila baca post dulu2, aku selalu terfikir macam ni "oh aku pernah macam ni rupanya"

hihu. bosannya la rant aku malam ni. till we meet again, fityah <3 p="">

1 comment:

Anonymous said...

heno